20 Φεβ 2009

Πώς να κάνετε λόγους

Μυστικά της Μαγικής Σουρεαλιστικής Τέχνης



Να εγγραφείτε την παραμονή των εκλογών στους εκλογικούς καταλόγους της πρώτης χώρας που θα δεχθεί να προχωρήσει σε αυτό το είδος λόγων. Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του τη στόφφα του ρήτορα: πολύχρωμα πανώ, αστραποβολιά λέξεων. Με το σουρεαλισμό θα αιφνιδιάσει την απόγνωση στη φτώχεια της. Κι ένα βράδυ, σε μια εξέδρα, μόνος με τον εαυτό του θα τεμαχίσει τον αιώνιο ουρανό. Θα υποσχεθεί τόσα που το να τα εκπληρώσει θα σημαίνει περιφρόνηση. Θα δώσει στις διεκδικήσεις ολόκληρου λαού μια τροπή μεροληπτική και απελπιστική. Θα συμφιλιώσει, με μια κρυφή επιθυμία, τους πιο ασυμφιλίωτους εχθρούς, θα ξεπεράσει τις φατρίες. Κι αυτό θα το κατορθώσει αν αφεθεί ν’αρθεί από το τεράστιο κήρυγμα που βασίζεται στον οίκτο και κυλάει στο μίσος. Ανίκανος για μεγαλύτερη κατάπτωση θα παίξει στην τύχη την αδυναμία όλων των αποτυχιών. Θα εκλεγεί σίγουρα και οι πιο γλυκιές γυναίκες θα τον αγαπήσουν με πάθος.
Andre Breton
Απόσπασμα από το πρώτο Μανιφέστο του Σουρεαλισμού


Και μία σουρεαλιστική εικόνα ρητορικής τέχνης



14 σχόλια:

cook είπε...

βρε....μπας κι ειναι αυτης της σχολης οι πολιτικοι μας??!!

καλο Σ/κ :)

Μαρία Δριμή είπε...

Ο Μπρετόν και γενικά οι σουρρεαλιστές ήταν οι αγαπημένοι μου στα πρώτα χρόνια του Πανεπιστημίου. Να βρεις να διαβάσεις και τη "Νάντια" του.

Δημιουργία είπε...

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις Margo!
Καλό Σαββατοκύριακο!

Κωνσταντίνος Κόλιος είπε...

Καλώς η κακός όμως οι οραματιστές είχαν τον πρώτο λόγο για να σηκωθούμε όρθιοι στα δυο πόδια.

Σ' αφήνω ένα αγαπημένο μου απόσπασμα από ένα αγαπημένο βιβλίο.

Εκείνοι είναι οι λίγοι και εκλεκτοί-Εκείνοι που ανοίγουν το δρόμο.
Τα τείχη καταρρέουν και οι Αυτοκρατορίες πέφτουν,
το παλιρροιακό κύμα έρχεται από τη θάλασσα και σαρώνει
το οχυρό συθέμελα.Τα κράτη παρακμάζουν και χάνονται
από τις σελίδες τις ιστορίας και μόνο οι οραματιστές φτιάχνουν
πράγματα που συνεχίζουν να υπάρχουν.
Δημιουργοί της αυτοκρατορίας, έχουν πολεμήσει για σπουδαιότερα
πράγματα από στέμματα και για υψηλότερα αξιώματα από θρόνους.
Τα σπίτια σας έχουν χτιστεί στο έδαφος που ανακάλυψε ένας οραματιστής.
Οι εικόνες στους τοίχους σας είναι εικόνες από την ψυχή ενός οραματιστή.

Margo είπε...

cook... λες;;;; Μα βέβαια, γι΄αυτό κρατάνε καλά, όσα κι αν τους σούρουμε:)
Καλό Σαββατοκύριακο Κουκίτσα!

Margo είπε...

Μαρία μου... και εγώ τους λάτρεψα ήταν η εργασία μου στην Ιστορία της Τέχνης.
Αλήθεια, στην Ιατρική είχατε τέτοιο μάθημα;
Θα αναζητήσω και τη Νάντια του, σ' ευχαριστώ!
Πολλά φιλιά:)

Margo είπε...

Δημιουργία... Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα Κατερίνα μου. Φιλιά!

Margo είπε...

Κωνσταντίνε... είναι καταπληκτικό το απόσπασμα. Αν μπορείς πες μου από πιο βιβλίο είναι. Θα το προσθέσω με update στην ανάρτηση.. σε ευχαριστώ πολύ!

Dorothy είπε...

Αχ,τι έχω τραβήξει γι'αυτό το μανιφέστο! Φιλιά Margo,καλό Σαββατοκύριακο!

Margo είπε...

Dorothy... δεν είναι υπέροχο;)))
Καλά να περάσεις, πολλά φιλιά!

olivetreegirl είπε...

Αχ, αυτό έπρεπε να το είχα δει την Παρασκευή, που είχα μια ομιλία να δώσω (εξ ου και η εξαφάνιση) και είχα τρελαθεί από το άγχος μου. Την επόμενη φωρά θα το έχω υπόψην!
Φιλιά!

Νέαρχος Γαλανάκης είπε...

O Μπους με τον ποντίφικα είναι όλα τα λεπτά. Η φωτογραφία και χωρίς λόγια θα ήταν αρίστη ανάρτηση. Καλή αποκριά

Margo είπε...

Καλή μου Olive.. ελπίζω να πήγαν όλα καλά. Το άγχος σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι ο πιο πιστός σύντροφος.
Καλό σου βράδυ, φιλιά.

Margo είπε...

Κύριε Γαλανάκη... με αυτή τη φωτογραφία γελάω από χθες. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη.
Καλό βράδυ